The Ado Biedo
Ikona Matki Boskiej Włodzimierskiej Ikony Matki Bożej Mam do zaoferowania piękne ikony. Wykonane na deseczce o wymiarach 15cm x 11cm, tylko ikona nr 2 jest trochę większa 18cm x 18cm . Ikona wykonana metoda decoupage, stylizowana na starą. Wszystkie ikony są wykończone metoda drobnych spękań na powierzchni (lakierze). Ikona nr 1- przedstawia św. Rodzinę, Ikony nr 2,3,4- przedstawiają Matkę Bożą z dzieciątkiem. Przy zakupie, bardzo proszę o podawanie numerów wybranych ikon. Link: olx.pl/oferta/CID628-IDeLWil.html ikony posrebrzane Sprzedam 2 nowe ikony Matki Bożej - mosiądz posrebrzany. Wymiary obrazków 120 x 80 mm. Cena 40 zł. za 1 obrazek. Do wyboru 2 wzory. Polecam! Link: olx.pl/oferta/CID628-IDaYUyH.html Św. O.Charbel,Sw. Jerzy, Chrystus- ikony ręcznie malowane Polecam ikony ręcznie malowane na desce; Św. Jerzego, Matki Bożej i Chrystusa. Nie jest to żaden transfer ani naklejanka tzw. decoupage, ale autentycznie malowane (pisane) temperą ikony, złocone, zabezpieczone werniksem. . Cena od 110 zł - Św. Jerzy) do 165 zł. -Chrystus Miłosierny, Maryja. Wyprzedaż kolekcji. Mam też inne ikony. Informacja na maila lub telefon. Wysyłka pol. priorytetowa 15 zł Link: olx.pl/oferta/CID628-ID1TFNB.html Ikona Ukoronowanej Matki Boskiej z Dzieciątkiem Witam posiadam na sprzedaż ikonę Matki Boskiej z Dzieciątkiem. za szkłem zmieniająca w zależności od konta nachylenia wizerunki Świętych postaci.Jak na zamieszczonych zdjęciach stan ikony nie jest i nie był retuszowany.Wymiary29cm. -23cm. Pozdrawiam Ania Link: olx.pl/oferta/CID628-IDcb8jz.html Obrazek malowany na szkle - pamiątka ze Św. Góry Grabarki Sprzedam nowy obrazek malowany na szkle - pamiątka ze Św. Góry Grabarki. Grabarka to góra położona obok wsi o tej samej nazwie w województwie podlaskim. Jest najważniejszym miejscem kultu religijnego dla wyznawców prawosławia w Polsce. Na Grabarce znajduje się utworzony w 1947 monaster żeński Świętych Marty i Marii, a także 3 klasztorne cerkwie (Przemienienia Pańskiego, Ikony Matki Bożej „Wszystkich Strapionych Radość” i refektarzowa – Zaśnięcia Przenajświętszej Bogurodzicy). Główna cerkiew klasztorna (Przemienienia Pańskiego) jest jednocześnie świątynią parafialną. Monaster, cerkwie oraz dwa Domy Pielgrzyma tworzą osadę Grabarka-Klasztor. Możliwa wysyłka za 9,50 zł paczka mini lub 8,30 zł listem ekonomicznym poleconym. Link: olx.pl/oferta/CID628-IDgepAw.html ikona ikony Matka Boska z dzieciątkiem bizantyjska Unikat drewno Tychy Unikatowa ikona z wizerunkiem Matki Boskiej z dzieciątkiem, starannie wykonana. wymiary: 40cm x 29cm x 2,5cm, Odbiór osobisty ewentualnie wysyłka za pobraniem plus koszt wysyłki W razie pytań prosze o mail lub telefon (po godz. 17tej). na innych moich aukcjach do sprzedania inne unikatowe obrazy i ikony Link: olx.pl/oferta/CID628-ID4rEnW.html Srebrna moneta - Matka Boska Ostrobramska Srebrna moneta z wizerunkiem ikony Matki Boskiej Ostrobramskiej Masa: 50 g Metal: srebro 999/1000 Rozmiar: 40 x 60 mm Jakość: Stempel lustrzany Nominał: 2 Doary Kraj emisji: Niemcy Rok: 2016 Nakład: 1000 egz. Opakowana w ozdobną drewnianą szkatułkę. Certyfikat Autentyczności. Możliwa wysyłka, po przedpłacie na konto. Nie wysyłam za pobraniem. Link: olx.pl/oferta/CID767-IDgrwfn.html Ikona Matki Bożej Umilienie pisana oryginał NOWE Nowe ikony na kolejnych zdjęciach oraz w osobnych prezentacjach. Ikona Matki Bożej pisana na desce bukowej. Deska zagruntowana klejem skórnym, płótnem bawełnianym i 12 warstwami zaprawy kredowo klejowej. Do malowania używam barwników naturalnych oraz medium jajecznego z winem. Złocenia tła i aureoli wykonano płatkami szlachmetalu. Całość utrwalona szelakiem złotym. Sygnowana. Deska wzmocniona szpongami w rozmiarze 21 x 30 cm. Pisanie wspomagała modlitwa Jezusowa i muzyka kościoła greckokatolickiego. Z podziękowaniem za dar Eikonon Schole w Użhorodzie na Zakarpaciu, Ukraina. Madonna wędruje do Gdańska. Powstaną zapewne kolejne. Zapraszam do obserwowania. ... Nowa ikona - Matka Boża Wskazująca. Więcej fotografii w osobnej ofercie. Zapraszam Link: olx.pl/oferta/CID628-IDdDzA9.html 2010 FERAPONTOW KLASZTOR - KATEDRA MB IKONY ROSJA Znaczki Ukraina Rosja Bialorus Kazachstan
znaczki Polska Ukraina Rosja Białoruś Kazachstan Litwa Mołdawia Gruzja Armenia Litwa Łotwa Estonia Uzbekistan
Rosja 2010 Zespół Ferapontowa klasztoru Blok (K.P.1433) Bloczki są nowe (nie stemplowane) w idealnym stanie ** jak na zdjęciu Ferapontow klasztor, znajdujący się na terytorium rejonu Kiriłłowskiego obw. Wołogodzkiego, łączy w sobie piękno i style architektury różnych stuleci. Jest to jedyny klasztor w Rosji zachowany w całości od pocz. XVI w. Tu, w katedrze Matki Boskiej, zebrano pełną kolekcję fresk z 1502 r. wybitnego malarza ikon Dionisija. Blok zawiera znaczek: K.P.1433 - zespół Ferapontowa klasztoru i ikona «Św. Nikołaj Mirlikijski» Data obiegu: 02.08.2010 Perforacja: ramkowa 12½ x 12 Nakład: 110 tys. Format (mm): 85x71 * Oznakowania: M – numer w katalogu Michel; K.P. - nr. wg. kraju pochodzenia; P - przywieszka Wszystkie zdjęcia są własnością KRAUSE Philatelia. Kopiowanie, przetwarzanie materiałów graficznych w całości lub w części jest zabronione i podlega karze grzywny. Dz. U. 94 nr 24 poz. 83, Dz. U. 94 nr 43 poz.170
Link: allegro.pl/-i6072757318.html OBRAZ IKONA MATKA BOŻA BOLESNA DZIECIĄTKO JEZUS Witam Allegrowiczów
Oferuję obraz
Matki Bożej Bolesnej
Jest to wierna kopia autentycznej ikony Matki Bożej Bolesnej Kreta XVI wiek.
Obraz stylizowany na ikonę, reprodukcja została naklejona na deskę o grubości 1 cm. Dodaję obrazeczek z modlitwą do Matki Bożej Bolesnej.
Wymiary: 20 / 25 cm.
POLECAM
Zapraszam na moje inne aukcje
*Nie wyrażam zgody na powielanie, kopiowanie w całości lub w części opisu, szablonu, zdjęć i tytułu aukcji. Copyright by pawmar031 Link: allegro.pl/-i6154670819.html Ikona Matki Boskiej ręcznie malowana Witam, Mam do sprzedania ikonę z wizerunkiem Matki Boskiej. Obraz jest ręcznie malowany na niecce-starym drewnianym naczyniu do wyrobu ciasta. Werniksowany. Wymiary: 85 cm x 27 cm Istnieje możliwość wykonania ikony z dowolnym wizerunkiem. Link: olx.pl/oferta/CID628-IDducg9.html ikona Ikony pisane (malowane) są tradycyjną metodą bizantyjską tz. temperą jajeczną na desce. Tytuły ikon w kolejności: 1 Matka Boska Ikona ta ukazuje Oblicze Maryi. Czułe, wnikliwe spojrzenie Matki Bożej na osobę stojącą przed ikoną powoduje poczucie Jej szczególnej bliskości i opieki Wymiary: 20cm x 25,5cm grubość deski 1.80cm 2 MANDYLION Jest to wizerunek Oblicza Zbawiciela, który w cudowny sposób został odbity na tkaninie. W języku greckim wyraz „mandylion” oznacza chustę lub całun. Wymiary: 20cm x 25,5cm grubość deski 1.80cm 3 Archanioł Gabriel wg ikony "Anioł Złotowłosy" ze szkoły nowogrodzkiej z XII w. (obecnie przechowywany w Narodowym Muzeum w Petersburgu ) Wymiary :20cm x 26cm 4 Matka Boska Wymiary: 20cm x 26,5cm grubość deski 1.80cm Link: olx.pl/oferta/CID628-IDfYot5.html Ikona - Matka Boża Latyczowska - sprzedam Sprzedam ikonę Matki Bożej Latyczowskiej, ręcznie pisaną. Jest to kopia ikony na desce, wykonana techniką tempery jajowej, tło - złoto wiatrowe, wymiary 40x31 cm. Historia ikony: https://pl.wikipedia.org/wiki/Obraz_Matki_Bo%C5%BCej_Latyczowskiej Moja strona: https://www.facebook.com/Teresa.Zembrzycka.malarstwo/ Link: olx.pl/oferta/CID628-IDfUO0Z.html CENNA CARSKA 1890 R.SREBRO.MATKA BOŻA TYCHWIŃSKA. Szanowni Państwo. Przedmiotem aukcji jest naprawdę rarytas, rzecz na pewno stara, oryginalna i cenna. To unikalna, wspaniała, srebrna ikona przedstawiająca Matkę Bożą z Dzieciątkiem Jezus, dokładniej Matkę Bożą Tychwińską, co sugeruje napis po lewej stronie, przy ramienu Maryi. Płaskorzeźba jest naprawdę bardzo stara, zachowana w doskonałym stanie, niezwykle piękna i stylowa. Srebro posiada szereg czytelnych prób, które teraz Państwu opiszę i zinterpretuję. Pierwszy znak to znak główny trzysegmentowy z inicjałami probierza (A.Ш – Александр Шевяков ), datą (1890), próbą wyrażoną w złotnikach („84”) i godłem probierni ( Moskwy). Kolejny znak to autorska punca z inicjałami wykonawcy A.C. pisane cyrylicą czyli A. Спиридонов. Informacje o tychże oznaczeniach odnalazłem w książce Michała Gradowskiego Znaki na srebrze, a także na stronie: http://www.925-1000.com/Frussia.html. Proponowana w tej aukcji ikona pochodzi ze skupu jaki prowadzi Antykwariat, którego jestem właścicielem i posiadam na jej zakup stosowne umowy kupna-sprzedaży. Ikona jest bardzo uszanowana przez swoich ostatnich właścicieli. Pokryta patyną, stylowa i nastrojowa. Jednak nie tylko wartość srebra, czytelne sygnatury, wiek są tu wyznacznikiem jej unikalności i wartości lecz także doskonały stan zachowania i motyw, który przedstawia. Otóż widnieje nań Matka Boża z Dzieciątkiem i jest to Matka Boża Tychwińska. Tychwińska Ikona Matki Bożej została najprawdopodobniej napisana przez ewangelistę Łukasza i wraz z Ewangelią i Dziejami Apostolskimi przekazana uczniowi ewangelisty- Teofilowi z Antiochii. Po jego śmierci ikonę przeniesiono do Jerozolimy, a w V wieku do Konstantynopola. W Bizancjum uważano ją za cudotwórczą i była źródłem częstych uzdrowień. Przez nią Matka Boża udzielała pomocy podczas najazdów nieprzyjaciół. W 1383 roku ikona opuściła Konstantynopol i w tym samym roku objawiła się rybakom Ziemi Nowogrodzkiej, którzy ujrzeli ją jak w niezwykłym blasku płynie po wodach jeziora. Ikona zatrzymała się w końcu niedaleko miasta Tychwin. W tym miejscu zbudowano drewnianą cerkiew Zaśnięcia Matki Bożej, ale świątynię ową często trawiły pożary, nigdy jednak nie niszczyły samej ikony. Na początku XVI wieku świątynię drewnianą zastąpiono kamienną i wokół niej wkrótce powstał męski Monaster Tychwiński. Licznie przybywający do wspólnoty pielgrzymi często byli świadkami uzdrowień, szczególnie ludzi niewidomych. W latach 1613-14, podczas prób zajęcia monasteru przez wojska szwedzkie, pewnej pobożnej dziewczynie o imieniu Marta ukazała się Matka Boża. Nieprzypadkowo akurat tej kobiecie się objawiła, bowiem wcześniej została ona za pomocą modlitwy przed świętą ikoną uzdrowiona i odzyskała wzrok. Matka Boża w tym objawieniu poleciła obnieść ikonę wokół murów monasteru i gdy to uczyniono wróg w panice odstąpił od oblężenia. Wkrótce też przed tą ikoną został podpisany pokój ze Szwedami. W okresie rewolucji w 1917 roku Tychwińska ikona została przeniesiona do Rygi, gdzie przebywała podczas okupacji niemieckiej, po czym została przewieziona do Chicago w USA. Obecnie ikona ta należy do najbardziej czczonych ikon w Rosji i często wierni modlą się przed nią o zdrowie chorych dzieci. W ikonie Matki Bożej Tychwińskiej Dzieciątko zasiada dosyć swobodnie na lewym ramieniu Maryi. Nogi ma skrzyżowane, przy czym widoczna jest podeszwa prawej stopy. Generalnie ten typ przedstawienia w ikonografii nazywany jest Hodigitria. Hodigitria to najstarszy i najbardziej rozpowszechniony typ ikonograficzny przedstawienia Matki Bożej z Dzieciątkiem Jezus. W Bizancjum ikona Bogurodzicy zasłynęła wieloma cudami, stała się talizmanem chroniącym od złego. Dokładnie opracowany wzór ikonograficzny Maryi- Hodigitrii wykształcił się w IX wieku i stał się przykładem dla licznych kopii. Ukazana na nim Maryja jest przedstawiona frontalnie, najczęściej w półpostaci, czasem w pełnej figurze: siedząca na tronie lub stojąca. Nie widać u niej matczynej poufałości w stosunku do Syna. Głowę trzyma prawie prosto, lekko tylko pochyloną, zwróconą w kierunku Chrystusa. Na lewym ramieniu trzyma Dzieciątko, które znajduje się w pewnym oddaleniu od twarzy Matki i patrzy prosto przed siebie, ukazując całe swe oblicze. Prawą dłoń wznosi w geście błogosławieństwa, a w lewej dłoni trzyma zwój. Chrystus nie jest tutaj niemowlęciem, występuje w ikonograficznym typie Chrystusa Emmanuela, ma twarz dojrzałego, inteligentnego człowieka. Ubrany jest w biały chiton na narzucony purpurowy himaton. W Polsce najbardziej znanym wizerunkiem Matki Bożej z Dzieciątkiem Jezus w typie Hodigitria jest Matka Boska Częstochowska, znajdująca się w sanktuarium na Jasnej Górze. Proponowany dzisiaj Państwu srebrny obraz pełen jest szczegółów, małych detali jakże trudnych do uwiecznienia z taką dozą realizmu. Srebrny, dokładnie wykończony i zabezpieczony z tyłu aksamitnym suknem w kolorze pudrowego różu ( barwa już straciła na intensywności), mięsistym, właściwym wiekowym przedmiotom. Proszę zwrócić uwagę jak autor tego cuda zadbał o szczegóły, nie tylko w kwestii obrazu, ale również wykończenia całości. Stan przedmiotu jak na początku wspomniałem doskonały. Pomimo kosmetyki, którą zapewne dokonywali przez lata poprzedni właściciele, srebro ponownie mocno pociemniało. Oczywiście całość można odczyścić nawet domowymi sposobami i gdyby zwycięzca aukcji sobie życzył to zapewniam, że bezpłatnie dokonam usunięcia opisanych naleciałości czasowych. W tym celu zaniosę ikonę do profesjonalisty jeszcze przed wysyłką przedmiotu. Polecam zatem serdecznie i zapraszam do licytacji. Wspaniała rzecz na wartościowy prezent.
Wymiary: waga całości: 39 gram, wysokość 8,6 cm, szerokość 7 cm, grubość 0,9 cm. Link: allegro.pl/-i4656581060.html Jak czytać malarstwo polskie Folga-Januszewska MOJE DANE 31-055 KRAKÓW UL.MIODOWA 4 TEL.12 422-19-56 KOM. 665 221 722 ja@neostrada.pl OPŁATY ZA PRZESYŁKI WYSYŁKA POCZTA POLSKA WPŁATA NA KONTO STANDARDOWA 10,00 ZŁ PRIORYTETOWA 15,00 ZŁ ZA POBRANIEM PRZESYŁKA PRIORYTETOWA 25,00 ZŁ ODBIÓR OSOBISTY 0 ZŁ KSIĘGARNIA "jerzywo" ZAKUPY Z GWARANCJĄ 1. Prowadzimy księgarnię od 1990r. - patrz "o mnie" 2. Na Allegro jesteśmy od 2004r. 3. Kupując u nas mają Państwo gwarancje szybkiej wysyłki 4. W przypadku jakichkolwiek problemów / reklamacji ewentualne dodatkowe koszty pokrywa nasza firma . 5. Bezpieczne pakowanie w karton . 6 Kupując na kilku aukcjach za wysyłkę płacisz raz . 7. Każdy zakup dokumentowany jest paragonem z kasy fiskalnej . 8. Na życzenie faktura vat 9. Wysyłka zaraz po wpłacie na konto Jak czytać malarstwo polskie. Od XI wieku do 1914 roku
Przedstawiony wybór ponad 150 dzieł malarskich istotnych dla dziejów polskiej sztuki od końca XI wieku do wybuchu I wojny światowej ma na celu zwrócenie uwagi na bogactwo treści, na znaczenia i na formę obrazów, które powstawały w Polsce lub były zamawiane z myślą o polskim odbiorcy. Mamy więc przed sobą nie tylko malarstwo sztalugowe, ale także „obrazy” z ksiąg (iluminacja), obrazy będące elementem architektury (freski i malowidła ścienne) oraz ikony, których emocjonalny kult, jak w wypadku Matki Boskiej Częstochowskiej, przysłaniał nierzadko postać artystyczną dzieła. Czy poprzez ten wybór możemy „odczytać” kod kulturowy, czy istnieje jakaś specyfika treści, formy i wyrazu charakterystyczna dla jednej z najstarszych państwowości europejskich, jaką była Polska? Czy możemy w obrazach tych znajdować obraz świata leżącego na przecięciu wielu kultur, gdzie Wschód spotykał Zachód, gdzie religie i narodowości budowały różnorodność tradycji? Zaproponowany wybór dzieł jest próbą zebrania „malarskich głosów”, które tworzą „polski język wizualny”, ich „odczytywanie” jest zarazem prezentacją wielu metod, które historia sztuki zaproponowała, aby zbliżyć się do obiektów swoich badań. Czy próbą udaną, ocenić może czytelnik, a raczej chyba widz czytający.
SPIS TREŚCI
1. Sakramentarz Tyniecki, ok. 1060-1080 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9 2. Malowidła w komnacie trzeciej kondygnacji Wieży Mieszkalnej w Siedlęcinie, ok. 1340-1346 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12 3. Sceny Maryjne, Zwiastowanie Józefowi i postaci świętych. Polichromia w prezbiterium kościoła św. Jana Chrzciciela (dawniej Bożogrobowców) w Gnieźnie, ok. 1350-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16 4. Św. Jan Chrzciciel i Św. Jan Ewangelista, tzw. Święci Janowie. Malowidła ścienne w prezbiterium Bazyliki katedralnej pw. Świętych Janów w Toruniu, ok. 1351-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18 5. Zespół malowideł ze sceną fundacyjną Wierzbięty z Paniewic. Opactwo pocysterskie pw. Najświętszej Marii Panny i św. Mikołaja, Ląd nad Wartą, 1370-1372 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20 6. Poliptyk Grudziądzki. Pomorze Gdańskie, ok. 1390 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24 7. Psałterz Królowej Jadwigi, zwany też Psałterzem fl oriańskim, ok. 1399-1400 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26 8. MISTRZ ANDRZEJ I WSPÓŁPRACOWNICY, Zespół fresków bizantyńsko-ruskich. Kaplica Zamkowa Trójcy Świętej w Lublinie, ok. 1418 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28 9. MALARZ MAŁOPOLSKI, Epitafi um Wierzbięty z Branic, ok. 1425 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30 10. MISTRZ TRYPTYKU Z WIELOWSI, Legenda św. Jadwigi Śląskiej, ok. 1430-1440 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32 11. Matka Boska Częstochowska, XII-XIV w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37 12. Pietà z Tubądzina, ok. 1450 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40 13. Część środkowa Poliptyku św. Barbary, 1477 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42 14. MIKOŁAJ HABERSCHRACK, Kwatery Poliptyku Augustiańskiego, 1468 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45 15. MISTRZ CHÓRÓW ŚWIĘTOKRZYSKICH, Św. Eustachy na łowach, 1467 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48 16. JAN WIELKI, Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny. Kościół oo. Bernardynów w Warcie, ok. 1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50 17. Tablica Dziesięciorga Przykazań, ok. 1480-1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52 18. Graduał Jana Olbrachta, 1499-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56 19. Kodeks Baltazara Behema, 1503-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58 20. Mszał Erazma Ciołka, 1515-1518 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60 21. Grajkowie wśród motywów kwiatowych. Kościół Świętej Trójcy w Grębieniu koło Wielunia, ok. 1520-1530 . . . . . . . . . . . . . . . 62 22. MALARZ POZNAŃSKI, Rozsiekanie zwłok św. Stanisława, 1521 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64 23. Bitwa pod Orszą, ok. 1530 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67 24. STANISŁAW SAMOSTRZELNIK, Jan Długosz, Catalogus Archiepiscoporum Gnesnensium oraz Vitae Episcoporum Cracoviensium, ok. 1531-1535 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70 25. MARCIN KOBER, Portret króla Stefana Batorego, ok. 1583 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72 26. MARCIN KOBER, Portret Anny Jagiellonki, ok. 1595 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74 27. Portret Katarzyny z Lubomirskich Ostrogskiej, 1597 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78 28. Rolka sztokholmska zwana także Rolką wazowską lub Polskim Rulonem, po 1605 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80 29. IZAAK VAN DER BLOCKE, Apoteoza Gdańska, 1606-1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84 30. ANTON MÖLLER, Model świata i społeczeństwa gdańskiego, ok. 1600 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86 31. Portret Tomasza Zamoyskiego, ok. 1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88 32. HERMAN HAN, Koronacja Najświętszej Marii Panny, 1623-1624 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90 33. TOMASZ DOLABELLA, Bitwa pod Lepanto, 1632 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94 34. TOMASZ DOLABELLA, Portret Stanisława Tęczyńskiego, ok. 1634 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96 35. BARTHOLOMÄUS MILWITZ, Pożar na Długim Targu w Gdańsku, ok. 1650-1656 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98 36. Portret profesora Jana Brożka, 1652 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100 37. BARTŁOMIEJ STROBEL, Portret Martina Opitza von Boberfelda, 1636-1637 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101 38. DANIEL SCHULTZ, Portret króla Jana Kazimierza, ok. 1660 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103 39. DANIEL SCHULTZ, Portret Jana Heweliusza, 1677 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106 40. ANDRZEJ STECH, Spacer przed murami Gdańska, 1670-1672 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108 41. FRANCISZEK LEKSZYCKI OFM, Taniec śmierci z kościoła Bernardynów w Krakowie, ok. 1670 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112 42-44. Portrety trumienne, XVII w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116 45. MICHEL ANGELO PALLONI, malowidła na sklepieniach przęseł południowej Galerii Pałacu Wilanowskiego, ok. 1690 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118 46. JERZY ELEUTER SZYMONOWICZ SIEMIGINOWSKI, Pory roku, cykl malowideł w apartamentach króla Jana III Sobieskiego i królowej Marii w Pałacu w Wilanowie, 1686 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120 47. BOGDAN TEODOR LUBIENIECKI, Portret rodziny, 1690-1700 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124 48. KRZYSZTOF LUBIENIECKI, Bakałarz, 1727 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126 49. SZYMON CZECHOWICZ, Złożenie do grobu, 1731 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128 50. Portret Kazimierza Boreyki, ok. 1735-1738 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130 51. JAKUB WESSEL, Portret Hieronima Floriana Radziwiłła, ok. 1746 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132 52-53. TADEUSZ KUNTZE-KONICZ, Sztuka (Akademia Sztuk), 1754; Fortuna, 1754 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134 54. FRANCISZEK SMUGLEWICZ, Cesarz Tytus wita Agrypę i Berenikę w Rzymie, 1785 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137 55. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy od strony Pragi, 1770 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140 56. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego, 1773 . . . . . . . . . . . . . . 143 57. ZYGMUNT VOGEL, Widoki z Warszawy i okolic, 1791-1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146 58. MARCELLO BACCIARELLI, Sobieski pod Wiedniem, 1782-1783 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148 59-60. MARCELLO BACCIARELLI, Autoportret w brązowym fraku, 1793; Portret króla Stanisława Augusta Poniatowskiego z klepsydrą, 1793 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150 61. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Towarzystwo na wycieczce nad jeziorem, po 1777 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152 62. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Elekcja Augusta III Wettina na króla polskiego w 1733 roku, ok. 1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154 63. GIOVANNI BATTISTA LAMPI STARSZY, Portret Stanisława Feliksa Szczęsnego Potockiego z synami – Jerzym i Stanisławem, 1788-1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156 64. JÓZEF PESZKA, Portret Stanisława Kublickiego, 1790-1791 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158 65. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Zebranie towarzyskie w parku, 1797 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160 66. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Konstytucja 3 maja 1791, 1806 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162 67. JAN RUSTEM, Portret Marii Mirskiej, Barbary Szumskiej i Adama Napoleona Mirskiego, ok. 1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164 68. ANTONI BRODOWSKI, Parys w czapce frygijskiej, ok. 1813-1814 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166 69-71. ANTONI BRODOWSKI, Edyp i Antygona, 1828; ALEKSANDER KOKULAR, Edyp i Antygona, 1825; ALEKSANDER KOKULAR, Wnętrze salonu w domu artysty, ok. 1830 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168 72. WINCENTY KASPRZYCKI, Wystawa Sztuk Pięknych w Warszawie w 1828 roku, 1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171 73. MARCIN ZALESKI, Widok Pałacu w Łazienkach latem, 1836-1838 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174 74. FRANCISZEK KSAWERY LAMPI, Krajobraz górski z wodospadem, ok. 1820 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176 75. WALENTY WAŃKOWICZ, Portret Adama Mickiewicza na skale Ajudahu, 1827-1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178 76. JAN NEPOMUCEN GŁOWACKI, Morskie Oko, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180 77. FRANCISZEK TEPA, Portret Adama Józefa Potockiego, 1853 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182 78. FELIKS PĘCZARSKI, Szulerzy przy świecy, 1845 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184 79. PIOTR MICHAŁOWSKI, Defi lada przed Napoleonem, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186 80. PIOTR MICHAŁOWSKI, Napoleon na koniu [wersja duża], po 1846 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187 81. JANUARY SUCHODOLSKI, Bitwa pod Somosierrą, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189 82. HENRYK RODAKOWSKI, Portret generała Henryka Dembińskiego, 1852 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192 83. JÓZEF SIMMLER, Śmierć Barbary Radziwiłłówny, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194 84. ARTUR GROTTGER, Ucieczka Henryka Walezego z Polski, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198 85. ARTUR GROTTGER, Autoportret, 1867 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200 86. JULIUSZ KOSSAK, Amazonka, 1868 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202 87. HENRYK RODAKOWSKI, Wojna kokosza, 1872 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204 88. ALEKSANDER KOTSIS, Ostatnia chudoba, 1870 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206 89. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Patrol powstańczy, 1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208 90. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Noc, 1872-1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209 91. JAN MATEJKO, Stańczyk, 1862 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210 92. JAN MATEJKO, Kazanie Skargi, 1864 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212 93. JAN MATEJKO, Bitwa pod Grunwaldem, 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214 94. MAURYCY GOTTLIEB, Salome z głową świętego Jana, ok. 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224 95. WOJCIECH GERSON, Śmierć Przemysława, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226 96. HENRYK SIEMIRADZKI, Sąd Parysa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228 97. HENRYK SIEMIRADZKI, Dirce chrześcijańska, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230 98. FRANCISZEK ŻMURKO, Z rozkazu padyszacha, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232 99. MAURYCY GOTTLIEB, Ahasverus (Autoportret), 1876 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234 100-102. JÓZEF CHEŁMOŃSKI, Babie lato, 1875; Kuropatwy, 1891; Bociany, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235 103. JAN STANISŁAWSKI, Bodiaki, 1885; Bodiaki pod słońcem, 1895 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238 104. JÓZEF BRANDT, Matka Boska Poczajowska (Modlitwa na stepie), ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240 105. ALEKSANDER GIERYMSKI, W altanie, 1882 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243 106. JÓZEF PANKIEWICZ, Lato, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246 107. LEON WYCZÓŁKOWSKI, Kopanie buraków I, przed 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248 108. ALEKSANDER KOTSIS, Giewont, ok. 1870-1875 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250 109. ADAM CHMIELOWSKI, Opuszczona plebania, 1888 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252 110. ALEKSANDER GIERYMSKI, Piaskarze, 1887 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254 111. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Nowy Świat w Warszawie w słońcu (w dzień letni), 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256 112. STANISŁAW WITKIEWICZ, Pejzaż zimowy z Tatr, po 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258 113. STANISŁAW WITKIEWICZ, Czarny staw – kurniawa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260 114. JULIAN FAŁAT, Oszczepnicy, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262 115. LUDWIK DE LAVEAUX, W drodze do Morskiego Oka, 1889 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264 116. WOJCIECH GERSON, Cmentarz w górach, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266 117. JÓZEF PANKIEWICZ, Nokturn – Łabędzie w Ogrodzie Saskim w Warszawie nocą, 1893-1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268 118. WITOLD PRUSZKOWSKI, Wizja, ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270 119. JACEK MALCZEWSKI, Melancholia, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273 120. JACEK MALCZEWSKI, Sztuka w zaścianku, 1896 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276 121. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Chochoły (Planty nocą), 1898-1899 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278 122. WOJCIECH WEISS, Opętanie, 1899-1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280 123. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Szał (szkic), 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282 124. WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI, Czesząca się, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284 125. WOJCIECH WEISS, Wiosna, 1898 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286 126. APOLONIUSZ KĘDZIERSKI, Dziewczyna z dzbanem, ok. 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288 127. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Macierzyństwo, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290 128. JÓZEF MEHOFFER, Dziwny ogród, 1902-1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292 129. JACEK MALCZEWSKI, Śmierć, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295 130. JACEK MALCZEWSKI, Hamlet polski – portret Aleksandra Wielopolskiego, 1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297 131. EDWARD OKUŃ, Autoportret z żoną na tle Anticoli Corrado, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298 132. FERDYNAND RUSZCZYC, Stare jabłonie, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . Link: allegro.pl/-i6075987815.html Ikona - Matka Boska z Dzieciątkiem Ikona wykonana metodą decoupage. Motyw Matki Boskiej z Dzieciątkiem. Z tyłu ikony mocowanie do ściany. Całość widoczna na zdjęciach. Zapraszam na moje pozostałe ogłoszenia:) Link: olx.pl/oferta/CID628-IDdXBeB.html |