Ikony Matki

The Ado Biedo

Ikona Matki Boskiej Włodzimierskiej
Przedmiotem aukcji jest ikona wykonana na wzór ikony Matki Bożej Włodzimierskiej – ręcznie malowana w technice akrylowej. Podobrazie zostało wykonane z deski z drewna bukowego pokrytej płótnem, następnie zgruntowanej. Złocenia na nimbach pokryto szlagmetalem w technice złocenia "na mikstion" . Całość zabezpieczono werniksem (szelak) w celu wydobycia głębi kolorów oraz ochrony ikony przed zanieczyszczeniami i uszkodzeniami.

Wymiary ikony: 26 cm x 32 cm x 2cm

Zapraszam do zakupu.

Pokrywam koszty wysyłki. Wysyłka po dokonaniu wpłaty na konto.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDeHcMz.html



Ikony Matki Bożej
Mam do zaoferowania piękne ikony. Wykonane na deseczce o wymiarach 15cm x 11cm, tylko ikona nr 2 jest trochę większa 18cm x 18cm .



Ikona wykonana metoda decoupage, stylizowana na starą. Wszystkie ikony są wykończone metoda drobnych spękań na powierzchni (lakierze).



Ikona nr 1- przedstawia św. Rodzinę,



Ikony nr 2,3,4- przedstawiają Matkę Bożą z dzieciątkiem.



Przy zakupie, bardzo proszę o podawanie numerów wybranych ikon.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDeLWil.html


ikony posrebrzane
Sprzedam 2 nowe ikony Matki Bożej - mosiądz posrebrzany.

Wymiary obrazków 120 x 80 mm.

Cena 40 zł. za 1 obrazek. Do wyboru 2 wzory.

Polecam!
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDaYUyH.html


Św. O.Charbel,Sw. Jerzy, Chrystus- ikony ręcznie malowane
Polecam ikony ręcznie malowane na desce; Św. Jerzego, Matki Bożej i Chrystusa.

Nie jest to żaden transfer ani naklejanka tzw. decoupage, ale autentycznie malowane (pisane) temperą ikony, złocone, zabezpieczone werniksem.

. Cena od 110 zł - Św. Jerzy) do 165 zł. -Chrystus Miłosierny, Maryja.



Wyprzedaż kolekcji.

Mam też inne ikony. Informacja na maila lub telefon.

Wysyłka pol. priorytetowa 15 zł
Link: olx.pl/oferta/CID628-ID1TFNB.html


Ikona Ukoronowanej Matki Boskiej z Dzieciątkiem
Witam posiadam na sprzedaż ikonę Matki Boskiej z Dzieciątkiem. za szkłem zmieniająca w zależności od konta nachylenia wizerunki Świętych postaci.Jak na zamieszczonych zdjęciach stan ikony nie jest i nie był retuszowany.Wymiary29cm. -23cm. Pozdrawiam Ania
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDcb8jz.html


Obrazek malowany na szkle - pamiątka ze Św. Góry Grabarki
Sprzedam nowy obrazek malowany na szkle - pamiątka ze Św. Góry Grabarki.

Grabarka to góra położona obok wsi o tej samej nazwie w województwie podlaskim. Jest najważniejszym miejscem kultu religijnego dla wyznawców prawosławia w Polsce.

Na Grabarce znajduje się utworzony w 1947 monaster żeński Świętych Marty i Marii, a także 3 klasztorne cerkwie (Przemienienia Pańskiego, Ikony Matki Bożej „Wszystkich Strapionych Radość” i refektarzowa – Zaśnięcia Przenajświętszej Bogurodzicy). Główna cerkiew klasztorna (Przemienienia Pańskiego) jest jednocześnie świątynią parafialną. Monaster, cerkwie oraz dwa Domy Pielgrzyma tworzą osadę Grabarka-Klasztor.

Możliwa wysyłka za 9,50 zł paczka mini lub 8,30 zł listem ekonomicznym poleconym.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDgepAw.html


ikona ikony Matka Boska z dzieciątkiem bizantyjska Unikat drewno Tychy
Unikatowa ikona z wizerunkiem Matki Boskiej z dzieciątkiem, starannie wykonana.

wymiary: 40cm x 29cm x 2,5cm, Odbiór osobisty ewentualnie wysyłka za pobraniem plus koszt wysyłki W razie pytań prosze o mail lub telefon (po godz. 17tej). na innych moich aukcjach do sprzedania inne unikatowe obrazy i ikony
Link: olx.pl/oferta/CID628-ID4rEnW.html


Srebrna moneta - Matka Boska Ostrobramska
Srebrna moneta z wizerunkiem ikony Matki Boskiej Ostrobramskiej



Masa: 50 g

Metal: srebro 999/1000

Rozmiar: 40 x 60 mm

Jakość: Stempel lustrzany

Nominał: 2 Doary

Kraj emisji: Niemcy

Rok: 2016

Nakład: 1000 egz.

Opakowana w ozdobną drewnianą szkatułkę.



Certyfikat Autentyczności.



Możliwa wysyłka, po przedpłacie na konto.



Nie wysyłam za pobraniem.
Link: olx.pl/oferta/CID767-IDgrwfn.html


Ikona Matki Bożej Umilienie pisana oryginał NOWE
Nowe ikony na kolejnych zdjęciach oraz w osobnych prezentacjach.
Ikona Matki Bożej pisana na desce bukowej. Deska zagruntowana klejem skórnym, płótnem bawełnianym i 12 warstwami zaprawy kredowo klejowej. Do malowania używam barwników naturalnych oraz medium jajecznego z winem. Złocenia tła i aureoli wykonano płatkami szlachmetalu. Całość utrwalona szelakiem złotym. Sygnowana.

Deska wzmocniona szpongami w rozmiarze 21 x 30 cm.

Pisanie wspomagała modlitwa Jezusowa i muzyka kościoła greckokatolickiego.

Z podziękowaniem za dar Eikonon Schole w Użhorodzie na Zakarpaciu, Ukraina.

Madonna wędruje do Gdańska.

Powstaną zapewne kolejne. Zapraszam do obserwowania.

...

Nowa ikona - Matka Boża Wskazująca. Więcej fotografii w osobnej ofercie.

Zapraszam
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDdDzA9.html


2010 FERAPONTOW KLASZTOR - KATEDRA MB IKONY ROSJA
Znaczki Ukraina Rosja Bialorus Kazachstan
 



 

znaczki Polska Ukraina Rosja Białoruś Kazachstan Litwa Mołdawia Gruzja Armenia Litwa Łotwa Estonia Uzbekistan


 


Rosja 2010

Zespół Ferapontowa klasztoru

Blok (K.P.1433)

Bloczki są nowe (nie stemplowane) w idealnym stanie ** jak na zdjęciu


 





Ferapontow klasztor, znajdujący się na terytorium rejonu Kiriłłowskiego obw. Wołogodzkiego, łączy w sobie piękno i style architektury różnych stuleci. Jest to jedyny klasztor w Rosji zachowany w całości od pocz. XVI w. Tu, w katedrze Matki Boskiej, zebrano pełną kolekcję fresk z 1502 r. wybitnego malarza ikon Dionisija.
Zespół Ferapontowa klasztoru jest na liście pomników historii i kultury Federacji Rosyjskiej, a także na liście UNESCO.
Na bloczku; zespół Ferapontowa klasztoru i ikona «Św. Nikołaj Mirlikijski» z muzeum Dionisija
 


 

Blok zawiera znaczek:


K.P.1433 - zespół Ferapontowa klasztoru i ikona «Św. Nikołaj Mirlikijski»

Data obiegu:


02.08.2010



Perforacja:
ramkowa 12½ x 12
 

Nakład:


110 tys.



Format (mm):


85x71


* Oznakowania:  M – numer w katalogu Michel; K.P. - nr. wg. kraju pochodzenia; P - przywieszka


Wszystkie zdjęcia są własnością KRAUSE Philatelia. Kopiowanie, przetwarzanie materiałów graficznych w całości lub w części jest zabronione i podlega karze grzywny. Dz. U. 94 nr 24 poz. 83,  Dz. U. 94 nr 43 poz.170


 
Link: allegro.pl/-i6072757318.html


OBRAZ IKONA MATKA BOŻA BOLESNA DZIECIĄTKO JEZUS

Witam Allegrowiczów


 


Oferuję obraz


 


Matki Bożej Bolesnej


 


 


Jest to wierna kopia autentycznej ikony Matki Bożej Bolesnej Kreta XVI wiek.


 


Obraz stylizowany na ikonę, reprodukcja została naklejona na deskę o grubości 1 cm.




Dodaję obrazeczek z modlitwą do Matki Bożej Bolesnej.


  


Wymiary: 20 / 25 cm.


 


 POLECAM




 


Zapraszam na moje inne aukcje


 


*Nie wyrażam zgody na powielanie, kopiowanie w całości lub w części opisu, szablonu, zdjęć i tytułu aukcji. Copyright by pawmar031


Link: allegro.pl/-i6154670819.html


Ikona Matki Boskiej ręcznie malowana
Witam,



Mam do sprzedania ikonę z wizerunkiem Matki Boskiej. Obraz jest ręcznie malowany na niecce-starym drewnianym naczyniu do wyrobu ciasta. Werniksowany.

Wymiary: 85 cm x 27 cm



Istnieje możliwość wykonania ikony z dowolnym wizerunkiem.
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDducg9.html


ikona
Ikony pisane (malowane) są tradycyjną metodą bizantyjską tz. temperą jajeczną na desce.



Tytuły ikon w kolejności:

1 Matka Boska

Ikona ta ukazuje Oblicze Maryi. Czułe, wnikliwe spojrzenie Matki Bożej na osobę stojącą przed ikoną powoduje poczucie Jej szczególnej bliskości i opieki

Wymiary: 20cm x 25,5cm

grubość deski 1.80cm

2 MANDYLION

Jest to wizerunek Oblicza Zbawiciela, który w cudowny sposób został odbity na tkaninie. W języku greckim wyraz „mandylion” oznacza chustę lub całun.

Wymiary: 20cm x 25,5cm

grubość deski 1.80cm

3 Archanioł Gabriel

wg ikony "Anioł Złotowłosy" ze szkoły nowogrodzkiej z XII w. (obecnie przechowywany w Narodowym Muzeum w Petersburgu )

Wymiary :20cm x 26cm

4 Matka Boska

Wymiary: 20cm x 26,5cm

grubość deski 1.80cm
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDfYot5.html


Ikona - Matka Boża Latyczowska - sprzedam
Sprzedam ikonę Matki Bożej Latyczowskiej, ręcznie pisaną.

Jest to kopia ikony na desce, wykonana techniką tempery jajowej, tło - złoto wiatrowe, wymiary 40x31 cm.



Historia ikony: https://pl.wikipedia.org/wiki/Obraz_Matki_Bo%C5%BCej_Latyczowskiej



Moja strona:

https://www.facebook.com/Teresa.Zembrzycka.malarstwo/
Link: olx.pl/oferta/CID628-IDfUO0Z.html


CENNA CARSKA 1890 R.SREBRO.MATKA BOŻA TYCHWIŃSKA.

Szanowni Państwo.


Przedmiotem aukcji jest naprawdę rarytas, rzecz na pewno stara, oryginalna i cenna. To unikalna, wspaniała, srebrna ikona przedstawiająca Matkę Bożą z Dzieciątkiem Jezus, dokładniej Matkę Bożą Tychwińską, co sugeruje napis po lewej stronie, przy ramienu Maryi. Płaskorzeźba jest naprawdę bardzo stara, zachowana w doskonałym stanie, niezwykle piękna i stylowa. Srebro posiada szereg czytelnych prób, które teraz Państwu opiszę i zinterpretuję.


Pierwszy znak to znak główny trzysegmentowy z inicjałami probierza (A.Ш – Александр Шевяков ), datą (1890), próbą wyrażoną w złotnikach („84”) i godłem probierni ( Moskwy). Kolejny znak to autorska punca z inicjałami wykonawcy A.C. pisane cyrylicą czyli A. Спиридонов. Informacje o tychże oznaczeniach odnalazłem w książce Michała Gradowskiego Znaki na srebrze, a także na stronie:


http://www.925-1000.com/Frussia.html.


Proponowana w tej aukcji ikona pochodzi ze skupu jaki prowadzi Antykwariat, którego jestem właścicielem i posiadam na jej zakup stosowne umowy kupna-sprzedaży.


Ikona jest bardzo uszanowana przez swoich ostatnich właścicieli. Pokryta patyną, stylowa i nastrojowa. Jednak nie tylko wartość srebra, czytelne sygnatury, wiek są tu wyznacznikiem jej unikalności i wartości lecz także doskonały stan zachowania i motyw, który przedstawia. Otóż widnieje nań Matka Boża z Dzieciątkiem i jest to Matka Boża Tychwińska.


Tychwińska Ikona Matki Bożej została najprawdopodobniej napisana przez ewangelistę Łukasza i wraz z Ewangelią i Dziejami Apostolskimi przekazana uczniowi ewangelisty- Teofilowi z Antiochii. Po jego śmierci ikonę przeniesiono do Jerozolimy, a w V wieku do Konstantynopola. W Bizancjum uważano ją za cudotwórczą i była źródłem częstych uzdrowień. Przez nią Matka Boża udzielała pomocy podczas najazdów nieprzyjaciół. W 1383 roku ikona opuściła Konstantynopol i w tym samym roku objawiła się rybakom Ziemi Nowogrodzkiej, którzy ujrzeli ją jak w niezwykłym blasku płynie po wodach jeziora. Ikona zatrzymała się w końcu niedaleko miasta Tychwin. W tym miejscu zbudowano drewnianą cerkiew Zaśnięcia Matki Bożej, ale świątynię ową często trawiły pożary, nigdy jednak nie niszczyły samej ikony. Na początku XVI wieku świątynię drewnianą zastąpiono kamienną i wokół niej wkrótce powstał męski Monaster Tychwiński. Licznie przybywający do wspólnoty pielgrzymi często byli świadkami uzdrowień, szczególnie ludzi niewidomych. W latach 1613-14, podczas prób zajęcia monasteru przez wojska szwedzkie, pewnej pobożnej dziewczynie o imieniu Marta ukazała się Matka Boża. Nieprzypadkowo akurat tej kobiecie się objawiła, bowiem wcześniej została ona za pomocą modlitwy przed świętą ikoną uzdrowiona i odzyskała wzrok. Matka Boża w tym objawieniu poleciła obnieść ikonę wokół murów monasteru i gdy to uczyniono wróg w panice odstąpił od oblężenia. Wkrótce też przed tą ikoną został podpisany pokój ze Szwedami. W okresie rewolucji w 1917 roku Tychwińska ikona została przeniesiona do Rygi, gdzie przebywała podczas okupacji niemieckiej, po czym została przewieziona do Chicago w USA. Obecnie ikona ta należy do najbardziej czczonych ikon w Rosji i często wierni modlą się przed nią o zdrowie chorych dzieci.


W ikonie Matki Bożej Tychwińskiej Dzieciątko zasiada dosyć swobodnie na lewym ramieniu Maryi. Nogi ma skrzyżowane, przy czym widoczna jest podeszwa prawej stopy. Generalnie ten typ przedstawienia w ikonografii nazywany jest Hodigitria. Hodigitria to najstarszy i najbardziej rozpowszechniony typ ikonograficzny przedstawienia Matki Bożej z Dzieciątkiem Jezus. W Bizancjum ikona Bogurodzicy zasłynęła wieloma cudami, stała się talizmanem chroniącym od złego. Dokładnie opracowany wzór ikonograficzny Maryi- Hodigitrii wykształcił się w IX wieku i stał się przykładem dla licznych kopii. Ukazana na nim Maryja jest przedstawiona frontalnie, najczęściej w półpostaci, czasem w pełnej figurze: siedząca na tronie lub stojąca. Nie widać u niej matczynej poufałości w stosunku do Syna. Głowę trzyma prawie prosto, lekko tylko pochyloną, zwróconą w kierunku Chrystusa. Na lewym ramieniu trzyma Dzieciątko, które znajduje się w pewnym oddaleniu od twarzy Matki i patrzy prosto przed siebie, ukazując całe swe oblicze. Prawą dłoń wznosi w geście błogosławieństwa, a w lewej dłoni trzyma zwój. Chrystus nie jest tutaj niemowlęciem, występuje w ikonograficznym typie Chrystusa Emmanuela, ma twarz dojrzałego, inteligentnego człowieka. Ubrany jest w biały chiton na narzucony purpurowy himaton.


W Polsce najbardziej znanym wizerunkiem Matki Bożej z Dzieciątkiem Jezus w typie Hodigitria jest Matka Boska Częstochowska, znajdująca się w sanktuarium na Jasnej Górze.


Proponowany dzisiaj Państwu srebrny obraz pełen jest szczegółów, małych detali jakże trudnych do uwiecznienia z taką dozą realizmu. Srebrny, dokładnie wykończony i zabezpieczony z tyłu aksamitnym suknem w kolorze pudrowego różu ( barwa już straciła na intensywności), mięsistym, właściwym wiekowym przedmiotom. Proszę zwrócić uwagę jak autor tego cuda zadbał o szczegóły, nie tylko w kwestii obrazu, ale również wykończenia całości. Stan przedmiotu jak na początku wspomniałem doskonały. Pomimo kosmetyki, którą zapewne dokonywali przez lata poprzedni właściciele, srebro ponownie mocno pociemniało. Oczywiście całość można odczyścić nawet domowymi sposobami i gdyby zwycięzca aukcji sobie życzył to zapewniam, że bezpłatnie dokonam usunięcia opisanych naleciałości czasowych. W tym celu zaniosę ikonę do profesjonalisty jeszcze przed wysyłką przedmiotu.


Polecam zatem serdecznie i zapraszam do licytacji. Wspaniała rzecz na wartościowy prezent.


 


Wymiary: waga całości: 39 gram, wysokość 8,6 cm, szerokość 7 cm, grubość 0,9 cm. 


Link: allegro.pl/-i4656581060.html


Jak czytać malarstwo polskie Folga-Januszewska
MOJE DANE

31-055 KRAKÓW
UL.MIODOWA 4
TEL.12 422-19-56
KOM. 665 221 722
ja@neostrada.pl

OPŁATY ZA PRZESYŁKI




WYSYŁKA POCZTA POLSKA

WPŁATA NA KONTO

STANDARDOWA
10,00 ZŁ
PRIORYTETOWA
15,00 ZŁ
ZA POBRANIEM PRZESYŁKA
PRIORYTETOWA
25,00 ZŁ
ODBIÓR OSOBISTY
0 ZŁ

KSIĘGARNIA



"jerzywo" ZAKUPY Z GWARANCJĄ

1. Prowadzimy księgarnię od 1990r. - patrz "o mnie"

2. Na Allegro jesteśmy od 2004r.

3. Kupując u nas mają Państwo gwarancje szybkiej wysyłki

4. W przypadku jakichkolwiek problemów / reklamacji

ewentualne dodatkowe koszty pokrywa nasza firma .

5. Bezpieczne pakowanie w karton .

6 Kupując na kilku aukcjach za wysyłkę płacisz raz .

7. Każdy zakup dokumentowany jest paragonem z kasy fiskalnej .

8. Na życzenie faktura vat

9. Wysyłka zaraz po wpłacie na konto




Jak czytać malarstwo polskie. Od XI wieku do 1914 roku


 


Przedstawiony wybór ponad 150 dzieł malarskich istotnych dla dziejów polskiej sztuki od końca XI wieku do wybuchu I wojny światowej ma na celu zwrócenie uwagi na bogactwo treści, na znaczenia i na formę obrazów, które powstawały w Polsce lub były zamawiane z myślą o polskim odbiorcy. Mamy więc przed sobą nie tylko malarstwo sztalugowe, ale także „obrazy” z ksiąg (iluminacja), obrazy będące elementem architektury (freski i malowidła ścienne) oraz ikony, których emocjonalny kult, jak w wypadku Matki Boskiej Częstochowskiej, przysłaniał nierzadko postać artystyczną dzieła. Czy poprzez ten wybór możemy „odczytać” kod kulturowy, czy istnieje jakaś specyfika treści, formy i wyrazu charakterystyczna dla jednej z najstarszych państwowości europejskich, jaką była Polska? Czy możemy w obrazach tych znajdować obraz świata leżącego na przecięciu wielu kultur, gdzie Wschód spotykał Zachód, gdzie religie i narodowości budowały różnorodność tradycji? Zaproponowany wybór dzieł jest próbą zebrania „malarskich głosów”, które tworzą „polski język wizualny”, ich „odczytywanie” jest zarazem prezentacją wielu metod, które historia sztuki zaproponowała, aby zbliżyć się do obiektów swoich badań. Czy próbą udaną, ocenić może czytelnik, a raczej chyba widz czytający.


 


 


SPIS TREŚCI


 



1. Sakramentarz Tyniecki, ok. 1060-1080 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 9


2. Malowidła w komnacie trzeciej kondygnacji Wieży Mieszkalnej w Siedlęcinie, ok. 1340-1346 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 12


3. Sceny Maryjne, Zwiastowanie Józefowi i postaci świętych. Polichromia w prezbiterium kościoła św. Jana Chrzciciela


(dawniej Bożogrobowców) w Gnieźnie, ok. 1350-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 16


4. Św. Jan Chrzciciel i Św. Jan Ewangelista, tzw. Święci Janowie. Malowidła ścienne w prezbiterium


Bazyliki katedralnej pw. Świętych Janów w Toruniu, ok. 1351-1360 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 18


5. Zespół malowideł ze sceną fundacyjną Wierzbięty z Paniewic.


Opactwo pocysterskie pw. Najświętszej Marii Panny i św. Mikołaja, Ląd nad Wartą, 1370-1372 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 20


6. Poliptyk Grudziądzki. Pomorze Gdańskie, ok. 1390 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 24


7. Psałterz Królowej Jadwigi, zwany też Psałterzem fl oriańskim, ok. 1399-1400 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 26


8. MISTRZ ANDRZEJ I WSPÓŁPRACOWNICY, Zespół fresków bizantyńsko-ruskich. Kaplica Zamkowa Trójcy Świętej


w Lublinie, ok. 1418 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 28


9. MALARZ MAŁOPOLSKI, Epitafi um Wierzbięty z Branic, ok. 1425 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30


10. MISTRZ TRYPTYKU Z WIELOWSI, Legenda św. Jadwigi Śląskiej, ok. 1430-1440 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 32


11. Matka Boska Częstochowska, XII-XIV w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 37


12. Pietà z Tubądzina, ok. 1450 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 40


13. Część środkowa Poliptyku św. Barbary, 1477 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 42


14. MIKOŁAJ HABERSCHRACK, Kwatery Poliptyku Augustiańskiego, 1468 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 45


15. MISTRZ CHÓRÓW ŚWIĘTOKRZYSKICH, Św. Eustachy na łowach, 1467 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 48


16. JAN WIELKI, Wniebowzięcie Najświętszej Marii Panny. Kościół oo. Bernardynów w Warcie, ok. 1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . 50


17. Tablica Dziesięciorga Przykazań, ok. 1480-1490 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 52


18. Graduał Jana Olbrachta, 1499-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 56


19. Kodeks Baltazara Behema, 1503-1506 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 58


20. Mszał Erazma Ciołka, 1515-1518 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 60


21. Grajkowie wśród motywów kwiatowych. Kościół Świętej Trójcy w Grębieniu koło Wielunia, ok. 1520-1530 . . . . . . . . . . . . . . . 62


22. MALARZ POZNAŃSKI, Rozsiekanie zwłok św. Stanisława, 1521 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 64


23. Bitwa pod Orszą, ok. 1530 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 67


24. STANISŁAW SAMOSTRZELNIK, Jan Długosz, Catalogus Archiepiscoporum Gnesnensium oraz Vitae


Episcoporum Cracoviensium, ok. 1531-1535 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 70


25. MARCIN KOBER, Portret króla Stefana Batorego, ok. 1583 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 72


26. MARCIN KOBER, Portret Anny Jagiellonki, ok. 1595 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 74


27. Portret Katarzyny z Lubomirskich Ostrogskiej, 1597 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 78


28. Rolka sztokholmska zwana także Rolką wazowską lub Polskim Rulonem, po 1605 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 80


29. IZAAK VAN DER BLOCKE, Apoteoza Gdańska, 1606-1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84


30. ANTON MÖLLER, Model świata i społeczeństwa gdańskiego, ok. 1600 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 86


31. Portret Tomasza Zamoyskiego, ok. 1608 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 88


32. HERMAN HAN, Koronacja Najświętszej Marii Panny, 1623-1624 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 90


33. TOMASZ DOLABELLA, Bitwa pod Lepanto, 1632 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 94


34. TOMASZ DOLABELLA, Portret Stanisława Tęczyńskiego, ok. 1634 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 96


35. BARTHOLOMÄUS MILWITZ, Pożar na Długim Targu w Gdańsku, ok. 1650-1656 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 98


36. Portret profesora Jana Brożka, 1652 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 100


37. BARTŁOMIEJ STROBEL, Portret Martina Opitza von Boberfelda, 1636-1637 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 101


38. DANIEL SCHULTZ, Portret króla Jana Kazimierza, ok. 1660 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 103


39. DANIEL SCHULTZ, Portret Jana Heweliusza, 1677 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 106


40. ANDRZEJ STECH, Spacer przed murami Gdańska, 1670-1672 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 108


41. FRANCISZEK LEKSZYCKI OFM, Taniec śmierci z kościoła Bernardynów w Krakowie, ok. 1670 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 112


42-44. Portrety trumienne, XVII w. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 116


45. MICHEL ANGELO PALLONI, malowidła na sklepieniach przęseł południowej Galerii Pałacu Wilanowskiego,


ok. 1690 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 118


46. JERZY ELEUTER SZYMONOWICZ SIEMIGINOWSKI, Pory roku, cykl malowideł w apartamentach


króla Jana III Sobieskiego i królowej Marii w Pałacu w Wilanowie, 1686 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 120


47. BOGDAN TEODOR LUBIENIECKI, Portret rodziny, 1690-1700 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 124


48. KRZYSZTOF LUBIENIECKI, Bakałarz, 1727 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 126


49. SZYMON CZECHOWICZ, Złożenie do grobu, 1731 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 128


50. Portret Kazimierza Boreyki, ok. 1735-1738 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 130


51. JAKUB WESSEL, Portret Hieronima Floriana Radziwiłła, ok. 1746 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 132


52-53. TADEUSZ KUNTZE-KONICZ, Sztuka (Akademia Sztuk), 1754; Fortuna, 1754 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 134


54. FRANCISZEK SMUGLEWICZ, Cesarz Tytus wita Agrypę i Berenikę w Rzymie, 1785 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 137


55. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy od strony Pragi, 1770 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 140


56. BERNARDO BELLOTTO, ZWANY CANALETTO, Widok Warszawy z tarasu Zamku Królewskiego, 1773 . . . . . . . . . . . . . . 143


57. ZYGMUNT VOGEL, Widoki z Warszawy i okolic, 1791-1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 146


58. MARCELLO BACCIARELLI, Sobieski pod Wiedniem, 1782-1783 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 148


59-60. MARCELLO BACCIARELLI, Autoportret w brązowym fraku, 1793; Portret króla Stanisława Augusta


Poniatowskiego z klepsydrą, 1793 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 150


61. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Towarzystwo na wycieczce nad jeziorem, po 1777 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 152


62. JEAN-PIERRE NORBLIN DE LA GOURDAINE, Elekcja Augusta III Wettina na króla polskiego w 1733 roku,


ok. 1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 154


63. GIOVANNI BATTISTA LAMPI STARSZY, Portret Stanisława Feliksa Szczęsnego Potockiego z synami –


Jerzym i Stanisławem, 1788-1790 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 156


64. JÓZEF PESZKA, Portret Stanisława Kublickiego, 1790-1791 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 158


65. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Zebranie towarzyskie w parku, 1797 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 160


66. KAZIMIERZ WOJNIAKOWSKI, Konstytucja 3 maja 1791, 1806 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 162


67. JAN RUSTEM, Portret Marii Mirskiej, Barbary Szumskiej i Adama Napoleona Mirskiego, ok. 1808 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 164


68. ANTONI BRODOWSKI, Parys w czapce frygijskiej, ok. 1813-1814 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 166


69-71. ANTONI BRODOWSKI, Edyp i Antygona, 1828; ALEKSANDER KOKULAR, Edyp i Antygona, 1825;


ALEKSANDER KOKULAR, Wnętrze salonu w domu artysty, ok. 1830 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 168


72. WINCENTY KASPRZYCKI, Wystawa Sztuk Pięknych w Warszawie w 1828 roku, 1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 171


73. MARCIN ZALESKI, Widok Pałacu w Łazienkach latem, 1836-1838 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 174


74. FRANCISZEK KSAWERY LAMPI, Krajobraz górski z wodospadem, ok. 1820 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 176


75. WALENTY WAŃKOWICZ, Portret Adama Mickiewicza na skale Ajudahu, 1827-1828 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 178


76. JAN NEPOMUCEN GŁOWACKI, Morskie Oko, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 180


77. FRANCISZEK TEPA, Portret Adama Józefa Potockiego, 1853 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 182


78. FELIKS PĘCZARSKI, Szulerzy przy świecy, 1845 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 184


79. PIOTR MICHAŁOWSKI, Defi lada przed Napoleonem, 1837 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 186


80. PIOTR MICHAŁOWSKI, Napoleon na koniu [wersja duża], po 1846 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 187


81. JANUARY SUCHODOLSKI, Bitwa pod Somosierrą, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 189


82. HENRYK RODAKOWSKI, Portret generała Henryka Dembińskiego, 1852 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 192


83. JÓZEF SIMMLER, Śmierć Barbary Radziwiłłówny, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 194


84. ARTUR GROTTGER, Ucieczka Henryka Walezego z Polski, 1860 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 198


85. ARTUR GROTTGER, Autoportret, 1867 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 200


86. JULIUSZ KOSSAK, Amazonka, 1868 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 202


87. HENRYK RODAKOWSKI, Wojna kokosza, 1872 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 204


88. ALEKSANDER KOTSIS, Ostatnia chudoba, 1870 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 206


89. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Patrol powstańczy, 1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 208


90. MAKSYMILIAN GIERYMSKI, Noc, 1872-1873 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 209


91. JAN MATEJKO, Stańczyk, 1862 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 210


92. JAN MATEJKO, Kazanie Skargi, 1864 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 212


93. JAN MATEJKO, Bitwa pod Grunwaldem, 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 214


94. MAURYCY GOTTLIEB, Salome z głową świętego Jana, ok. 1878 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 224


95. WOJCIECH GERSON, Śmierć Przemysława, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 226


96. HENRYK SIEMIRADZKI, Sąd Parysa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 228


97. HENRYK SIEMIRADZKI, Dirce chrześcijańska, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 230


98. FRANCISZEK ŻMURKO, Z rozkazu padyszacha, 1881 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 232


99. MAURYCY GOTTLIEB, Ahasverus (Autoportret), 1876 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 234


100-102. JÓZEF CHEŁMOŃSKI, Babie lato, 1875; Kuropatwy, 1891; Bociany, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 235


103. JAN STANISŁAWSKI, Bodiaki, 1885; Bodiaki pod słońcem, 1895 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 238


104. JÓZEF BRANDT, Matka Boska Poczajowska (Modlitwa na stepie), ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 240


105. ALEKSANDER GIERYMSKI, W altanie, 1882 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 243


106. JÓZEF PANKIEWICZ, Lato, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 246


107. LEON WYCZÓŁKOWSKI, Kopanie buraków I, przed 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 248


108. ALEKSANDER KOTSIS, Giewont, ok. 1870-1875 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 250


109. ADAM CHMIELOWSKI, Opuszczona plebania, 1888 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 252


110. ALEKSANDER GIERYMSKI, Piaskarze, 1887 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 254


111. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Nowy Świat w Warszawie w słońcu (w dzień letni), 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 256


112. STANISŁAW WITKIEWICZ, Pejzaż zimowy z Tatr, po 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 258


113. STANISŁAW WITKIEWICZ, Czarny staw – kurniawa, 1892 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 260


114. JULIAN FAŁAT, Oszczepnicy, 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 262


115. LUDWIK DE LAVEAUX, W drodze do Morskiego Oka, 1889 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 264


116. WOJCIECH GERSON, Cmentarz w górach, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 266


117. JÓZEF PANKIEWICZ, Nokturn – Łabędzie w Ogrodzie Saskim w Warszawie nocą, 1893-1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 268


118. WITOLD PRUSZKOWSKI, Wizja, ok. 1890 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 270


119. JACEK MALCZEWSKI, Melancholia, 1894 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 273


120. JACEK MALCZEWSKI, Sztuka w zaścianku, 1896 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 276


121. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Chochoły (Planty nocą), 1898-1899 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 278


122. WOJCIECH WEISS, Opętanie, 1899-1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 280


123. WŁADYSŁAW PODKOWIŃSKI, Szał (szkic), 1893 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 282


124. WŁADYSŁAW ŚLEWIŃSKI, Czesząca się, 1897 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 284


125. WOJCIECH WEISS, Wiosna, 1898 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 286


126. APOLONIUSZ KĘDZIERSKI, Dziewczyna z dzbanem, ok. 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 288


127. STANISŁAW WYSPIAŃSKI, Macierzyństwo, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 290


128. JÓZEF MEHOFFER, Dziwny ogród, 1902-1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 292


129. JACEK MALCZEWSKI, Śmierć, 1902 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 295


130. JACEK MALCZEWSKI, Hamlet polski – portret Aleksandra Wielopolskiego, 1903 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 297


131. EDWARD OKUŃ, Autoportret z żoną na tle Anticoli Corrado, 1900 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 298


132. FERDYNAND RUSZCZYC, Stare jabłonie, 1900 . . . . . . . . . . . . . . .


Link: allegro.pl/-i6075987815.html


Ikona - Matka Boska z Dzieciątkiem
Ikona wykonana metodą decoupage.



Motyw Matki Boskiej z Dzieciątkiem.



Z tyłu ikony mocowanie do ściany.



Całość widoczna na zdjęciach.



Zapraszam na moje pozostałe ogłoszenia:)

Link: olx.pl/oferta/CID628-IDdXBeB.html


  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • endurocross.keep.pl
  • Powered by WordPress, © The Ado Biedo